Flickr

Ooit was ik verliefd op Flickr. De website maakte het eenvoudig mogelijk om foto's te delen, favoritiseren en fotografen te leren kennen. Ongeveer een jaar geleden veranderde de layout van Flickr grondig. De verschillende formaten die nu getoond worden, maken het moeilijker om foto's te organiseren in één oogopslag, het was telkens weer zoeken naar verschillende functies en de verandering van een witte naar zwarte achtergrond vond ik ook niet al te goed. Ik kreeg niet meer de beelden die ik vroeger met één muisklik kon opsnorren. Hoe hard ik ook mijn best deed om me aan te passen aan de nieuwe lay-out, het lukte me niet en ik keerde Flickr de rug toe.

Met spijt in het hart, want zo verloor ik ook een leuke website om fotografen te ontdekken van fotografen en mijn favoriete foto's te bewaren. Via Bloglovin' bleef ik wel de blog van Flickr volgen. Hier worden zeer regelmatig pareltjes getoond: foto's gelinkt aan een thema, maar ook filmpjes van fotografen die hun werk toelichten. Zeer interessant allemaal, maar ik kon mijn favorieten niet meer eenvoudig opslaan. Tot vandaag. Ik probeer het opnieuw. Die ouwe gouwe Flickr...


Gebruiken jullie Flickr? Wat zijn jullie ervaringen met de huidige lay-out?

1 opmerking:

  1. Ik heb een account en volgens mij een stuk of 2 foto's die erop staan. Dat is mij allemaal te veel werk jong! (en mijn foto's zijn toch niet zo fantastisch, eerder illustrerend)

    BeantwoordenVerwijderen